Nu echt happy end (Yara, Jan en Hagar)

9 augustus 2022 - Hirtshals, Denemarken

Eigenlijk had de titel “wachten” moeten zijn, want jullie moesten langer opt verslag wachten dan jullie van ons gewend zijn, maar laat ik bij het begin beginnen….

gisterochtend (maandagochtend) gingen de bazen samen op pad met de fiets maar natuurlijk wel nadat ik uitgelaten was door Duuk. Ze gingen naar Uleffoss om de sluizen t zien. Ze verrtrokken en de tocht was prachtig, door bossen en langs veel water en langs de sluizen. Ze zagen de Victoria langskomen

EBFE7273-BF6C-4B47-AB7D-055C32453BF4

en de Ibsen en ze zagen ze ook door de sluizen trapsgewijs omhoog gaan, echt spectaculair!

B509A1AB-6AE9-4AF5-81B6-2F54F533D126  86D6B0C9-C480-4449-A48C-A052F7BA492C

Ze moesten ook een steil weggetje omhoog en hier ging het mis. De bazin viel van haar fiets en zwikte haar enkel. Besloten werd dat Jan door zou fietsen en Hagar terug zou gaan en zo ging het ook.

bij terugkomst op de camping bleek de voet zo pijnlijk dat ze er niet op kon staan. Ze kon mij ook niet uitlaten en ook zwemmen lukte niet, ze kon gewoon niet bij t meer komen… dus toen Jan thuis kwam werd de dokter gebeld en mochten de daar naar de huisarts komen ….in Skiën, dat is 45 min verder… dus hut ingepakt en besloten om wel terug te keren naar die camping en om 17u waren ze in Skiën en ik ook en toen begon het grote wachten….wachten…wachten.. om18u zag de huisarts de voet en kon niet uitsluiten dat deze gebroken was dus door naar de spoedeisende hulp waar we direct een röntgenfoto konden maken (wel 8!) voor het gezellige bedrag van €26…

9CCE65DF-E17C-4AE8-B0E8-25631BF3166AC93E596C-2244-4A07-BB7F-B81EE452C32266C108AD-1D2B-4869-A6B8-C449B88DFC64

en daarna…. Wachten….wachten… uiteindelijk om half tien keek er een dr naar de foto en constateerde dat deze niet gebroken was en dat we wel weer naar huis konden,..45 min verderop kwamen we om kwart voor elf weer op de camping….

Dinsdag om 7.15 de wekker, ingepakt en 9u reden we weg en we kwamen om 12u in Kristiansand aan. De auto op de boot gezet en toen de bazin uit de auto stapte (heeeel voorzichtig) viel ze op de grond omdat de vloer zo onregelmatig was dat ze door haar andere voet zwikte… wat een gedoe… dit keer leek het mee te vallen behalve een paar blauwe plekken en na een goede overtocht  en kennismaken met mijn look A like

802743B3-7B7B-41F3-80D5-3580EAE65849

kwamen we in Hirtshals aan. S avonds naar het strand gelopen waar ze een reddingsoefening aan het doen waren. Ze hebben matig geeten bij het restaurant waar we drie weken gelezen zalig gegeten hadden….

Hier sluiten we onze berichten. De komende dagen rijden we naar huis en alleen als er nog spannende gebeurtenissen zijn zullen we die melden. Fijn dat jullie zo meegenoten en mee geleefd hebben. Dank voor jullie reacties, dat hebben we zeer gewaardeerd!

Wij hebben genoten van Noorwegen, het is een schitterend land wat betreft natuur, de mensen zijn aardig en het eten is prima. Het weer is over de linie ook prima, warme dagen, frisse nachten en af en toe een plensbui (oké en een keer een tropische stortbui). We hebben in Noorwegen 2200 km gereden en daar lang over gedaan. We hebben veel gelopen, met dank aan Yara en goed aan onze conditie gewerkt. De mooiste wandeling was de Trolltunga van 20km, spectaculair en uitdagend, maar ook de vele andere (koeter en langere) wandelingen waren de moeite waard. De steden die we gezien hebben zijn leuk, vooral Stavanger en Bergen. Oslo heeft wat ons betreft minder sfeer. De campings zijn uitstekend maar erg wit door alle campers. De leukste camping was in het noorden onder de gletsjer, bij Josterbreen NP. Elke camping heeft geweldig sanitair en een keukentje voor de echte kampeerders, heel prettig vooral als het regent. Yara was zonder meer een hit in Noorwegen, ze vielen als een blok voor haar puppenogen, eerlijk is eerlijk tot vervelens aan toe…

al met al was het zo te zeggen een heerlijke en actieve vakantie.

We wensen we iedereen een fijnere zomer toe en tot gauw.

liefs Jan, Hagar en Yara

1. Luisa:
    9 augustus 2022
    Jeetje haag heel veel sterkte met je enkel, rustig aan terug en voorzichtig. Genoten van alle verhalen
  2. Marianne:
    10 augustus 2022
    Wat vervelend Haag! Gelukkig dat je enkel niet is gebroken! Veel beterschap ❤️‍🩹
    Ik heb genoten van al jullie belevenissen en leuke reisverslagen. Wat een heerlijke sportieve trip hebben jullie gemaakt! Goede reis terug gewenst en rij voorzichtig. Liefs vanuit Bretagne
  3. Isaac:
    10 augustus 2022
    Lieve Haag en Jan wat een toestand zo op het einde. We hebben genoten van de verhalen en jullie mooie spectaculaire route door Noorwegen. Rij voorzichtig naar huis en geniet ook nog onderweg van elkaar. Liefs van ons uit Byale, Bulgarije ☀️💋
  4. An:
    Liefjes
    Geweldige verhalen over een land waar de camper zovaak naar toe is gereden Het wordt steeds drukker met campers
    Voor ons als thuisblijvers is het zeker een blik van o jaaa en de herkenning
    Nu terug neem de tijd geen haast ook dit is nog vakantie
    Liefs je moedertje
  5. Gini:
    10 augustus 2022
    Prachtige foto's weer. Wat een gedoe met je voet(en). Meegenoten met jullie reiservaringen en voor ons herinneringen.
    Goede reis terug.
    Liefs je 'schone zuster'
  6. Erna:
    10 augustus 2022
    Dank voor jullie mooie en enthousiaste verhalen! Ik zal ze gaan missen. Heel veel sterkte met je voet Haag! Hopelijk kan je weer snel als een kieviet lopen. Een goede en veilige terugreis. Liefs, Erna
  7. Inge:
    10 augustus 2022
    Jeetje wat een verhaal! Gelukkig is er niets gebroken. Nu rustig terug naar huis. Goede reis en probeer nog even te genieten.
    Ik ga jullie dagelijkse updates wel missen…