Veranderende plannen…(Yara)

22 juli 2022 - Preikestolen, Noorwegen

Ik ben vandaag weer aan de beurt. Volgens Simon moet ik iedereen een spiegel voorhouden en dat kan ik alleen met die twee bejaarde bazen van me…

als eerste de antwoorden op de quiz van gister…

de rotsblok wordt hier………Trollenpikken genoemd…. Fremspring ken ik niet Marianne wat is dat? Ezelsoor lijkt erop. Maar de Noren hebben hier gewoon een dirty mind… het gras is Wolletjes gras, one of my favorites en heel zeldzaam…. Geen winnaars dus… 🤔maar er komen genoeg herkanzingen…

vanmorgen waren de bazen dus vroeg op, lees half acht. Slaap ik eindelijk uit, moet ik vroeg uitgelaten worden omdat ze op pad wilden… ik doe dan natuurlijk niet moeilijk, dus na de wandeling en het ontbijt op pad. Eerst terug naar Egersund voor de bakker en…. Het is gelukt…. Ik heb een echt hondentuigje gekregen en het past ook nog… als we nog gaan wandelen dan is dat in elk geval veilig en zoals we thuis zeggen “free the neck” dus halsband af👍.

onderweg naar Stavanger, want dat was het plan, bleek het heel mooi weer te zijn en hoor ik de bazin zachtjes zeggen.. zullen we toch naar de Preikestole gaan? Zachtjes want de baas vind “chance of plans” lastig zullen we maar zeggen, maar… hij ging akkoord. Ik wist niet wat de bedoeling was, dus ik wachtte rustig af. Bij Stavanger door een mega tunnel gereden en aan de andere kant hoorde ik Jan zeggen dat we de verkeerde weg hadden. Dus gedraaid, tunnel weer in, tunnel uit en een andere tunnel in. Snappen jullie het nog? Het gaat dan om tunnels van plm 10 km onder het fjord door, best spannend maar het ging goed.
bij de afslag naar de Preikestole hoorden we dat de parkeerplaats vol was. Geen probleem, de bazin gaf gas naar de camping en die had plek. Daarna gauw uitgepakt, mijn tuig aan en met een minibus naar de start van de wandeling. We starten om 13u en hebben twee uur naar boven gelopen (lees gesprongen van rotsblok naar rotsblok). Het was mega druk, maar ik bleef braaf naast de bazin lopen. Onderweg kon ik nog wat water drinken en zelfs (de terugweg) even zwemmen om af te koelen. Het uitzicht was verbluffend! Ik vind het spannend en mocht samen met de bazin op de foto

5CA9AF2E-9B52-40A7-B01A-C70AEEE7BE3043CA5115-3599-4CF3-8D8B-78E7EE34667440E6AE5F-CCEA-4612-8955-61D97E95BE45

Ton de terugweg, die ook dit twee uur duurde. Al met al vond ik het geweldig en ik ben trots op mijn eigen prestatie en die van de baas die het best af en toe zwaar had. De bazin ging bijna huppelend naar beneden, maar de baas had t zwaar maar deed het toch, trots op hem!!

na afloop gingen de bazen eten in het restaurantje van de camping. Ik kreeg natuurlijk mijn brokken, dat mogen er best een paar meer zijn met deze top prestatie maar nee hoor, ze zijn onverbiddelijk en gaan zelf lekker uit eten…tja… hondenleven op vakantie is best afzien…ik overweeg komend jaar weer thuis te blijven 😂😄

1. An:
    22 juli 2022
    Wat een geweldig uitzicht weer. Het is bijzonder dat volgens NL begrippen hekken geplaatst moeten worden langs de preekstoel, hier niet van toepassing gewoon de diepte in!!
    Lang geleden in mijn. Glorie tijd heb ik nog eens gezwommen in de bovenmeertjes, ik denk even onbespied in mijn onderbroek.
    Na afloop van die tocht een vermoeid maar geweldig gevoel”ik heb het gedaan”
    Wordt het niet eens tijd voor een echte rustdag, uitzakken boekje enzo
    Hier TS een bewolkte dag, kwam goed uit na die snik heette dagen
    Fijn. Weer oponze vertrouwde plekje te zijn aan ge komen
    Fijne tijd An
  2. An:
    22 juli 2022
    Wol gras ziet er anders uit. Is zeer zeldzaam en groeit op natte vlakken. Bij elkaar in de buurt
  3. Hagar:
    23 juli 2022
    Ja moeders, dit kwam uit een moerasachtig gebied, heel nat en plukken van dit gras bij elkaar. Ik heb het alleen in IJsland gezien en dus hier.. was in elk geval mooi en ik heb me even nie5 gehouden aan alleen een footprint achterlaten, ik heb er een geplukt en gedroogd🤭
  4. Gert Jan:
    22 juli 2022
    Hoi Yara, goed weer verslag van je te lezen. En prachtige foto’s; wat een hoogte! Wij lezen nog steeds graag mee, maar zou je dat baasje van je kunnen vragen een paar kwartjes meer uit te geven, zodat we geen reclame hoeven door te lezen? Volgens mij kan dat dacht ik. Is geen noodzaak hoor 🙂
  5. Hagar:
    23 juli 2022
    Hi GertJan, goed dat je dat aangeeft. Ik ga even uitzoeken hoe dat werkt…
  6. Hagar:
    24 juli 2022
    Goede tip GertJan volgens mij is het gelukt en zien jullie nu geen advertenties meer… hoopvol🤞
  7. Stephanie:
    23 juli 2022
    Wat een TOP dag was dit, de preekstoel met zon!
    Volkomen de moeite waard om plannen voor aan te passen.

Ben benieuwd waar het avontuur jullie vandaag brengt ;-)
  8. Hagar:
    Was zeker een topdag 🌞
  9. Marianne:
    23 juli 2022
    Wat een prachtige wandeling heb je met je bazen gemaakt Yara! Zal best een klim zijn geweest. Mooie foto’s ook. We genieten van jullie reisverhalen!
  10. Hagar:
    23 juli 2022
    Gezellig dat je mee leest Marianne,🌞😎
  11. Godelief:
    27 juli 2022
    Prachtig ik kijk met ontzag naar jullie alle drie voor deze wandeling naar dit uitzicht 🥇