Yara wil emigreren naar Noorwegen

29 juli 2022 - Bergen, Noorwegen

Vandaag bleek de camping iets minder verschrikkelijk dan ik gister dacht. Om 8u riep Jan dat als ik NU de camper verplaatste, we zicht op te meer hadden en zo geschiedde en nu staan we zo met uitzicht op het fjord, top dus.

B1C9A274-06B1-48A1-BA1F-1DA88C5BA75F
Na het ontbijt met de bus en tram naar Bergen. Heerlijke stad waar ik allerlei leuke quotes tegenkwam, zoals deze

0CFDF040-3D5B-4DF6-BC96-D44BFE54DC3ADaar wordt je toch blij van als ze je zo aanspreken😎😜
Vandaag splitste onze wegen. Jan naar het kunst museum en Yara wilde dat ook maar werd niet toegelaten, dus die ging met mij mee naar het openluchtmuseum,. Ik stapte uit de bus en bleek bij “Helse Bergen” te zijn…😳. Het bleek een kliniek te zijn voor…..Tja wie geeft het goed antwoord?

Het museum was klein maar leuk en  we hebben er een uurtje rondgeslenterd.

Met de bus weer terug en ‘s middags Jan weer opgepikt en ergens iets gedronken. En ondanks dat ik zeeziek wordt van een schommels, durfde ik het aan en zijn we eind van de middag een rondvaart gaan maken door de havens en wateren van Bergen. De vraag altijd is, mag Yara mee en ook hier was dat geen probleem. Ze komen ook altijd vragen of mw wat drinken wil en vragen dat niet altijd aan ons🤨. Regelmatig worden we op straat aangehouden en wordt er gevraagd of mw geaaid mag worden, wat tot grote tevredenheid dan ook gebeurd.  Vandaag werd er zelfs gevraagd of iemand met haar op de foto mocht 🤣en bij het eten krijgt ze een bak water voorgezet waarbij ze liggend dat naar binnenwerk.. het is een soort prinses aan het worden met al die aandacht….
s avonds hebben we op de vismarkt gegeten wat eigenlijk wat tegenviel en met een loei drukke tram en bus via stations als Sletten en Slettenbakken🤔 terug naar de camping…

271C4C39-6EC0-44EB-AE99-90E98EC07A02

1. Isaac:
    30 juli 2022
    Ik begrijp heel goed dat Yara wil emigreren.....kijk jij wel regelmatig op mijn polar steps je loopt achter met je reactie geven...
  2. Hagar:
    30 juli 2022
    Dat doe ik hoor, ik geniet van je verhalen en ervaringen😎
  3. An:
    Lieve Yara.
    Wat een goed idee te verhuizen naar Noorwegen! Overdag wandelen langs de fjorden, ‘s middags zwemmen in het Fjord en in de avond wegdromen bij een knappend haardvuur.
    Maar je baasjes? Die hebben de basis in Nederland en kunnen niet zomaar emigreren.
    Dus, gewoon weer over een weekje naar de thuisbasis.
    We denken met je mee!
    Maar Yara, wat maak je een mooie tochten.Wat put jij je baasjes uit. Wat geniet je van alle aandacht die je krijgt van de inwoners van Noorwegen. Nog fijne dagen! Ed
  4. Hagar:
    30 juli 2022
    Dank je wel Ed, ik geniet van alle aandacht maar doe natuurlijk alsof me dat niets interesseert. Vandaag was het weer 10x raak😂🥰 en geen zorgen, ik kom ook graag terug naar NL daar hoef ik ook niet zo veel te lopen😂.