Slippende wielen (Yara)

6 augustus 2022 - Lunde, Noorwegen

Vandaag weer een roerig dagje.

Die twee hebben enorm geslapen vannacht en werden pas rond 9u wakker, kennnelijk waren ze net zo moe van Oslo als ik, dus dat kwam goed uit.

Na het ontbijt met eitjes (niet voor mij, ik heb niks met kippen)  kwam de uitdaging… we stonden immers scheef met de camper en een tent zowat onder het fietsenrek en we stonden op bananen om een beetje recht te staan. Om die bananen weg te halen moest de camper eerst 10 cm naar achter. Dan is de marge met de tent zo goed als weg, daarbij… de grond was vochtig dus benieuwd of de camper voldoende grip zou hebben.Eerst alles ingepakt en afgewassen (kijk even goed naar deze foto😇: ik verbaas me met regelmaat over de huishoudelijke gaven van de baas, weet niet waar dat vandaan komt).

900263F3-C3C5-4A2A-974D-36E076966CA6
en daar gingen we… de bazin achter het stuur, voorzichtig optrekken…. Nu je hoorde de GVD KZ (en best hard) en zij de auto uit, de baas natuurlijk vol goede moed zoals hij altijd positief is en de bazin vol stress… zien jullie het voor je….🥺..nogmaals werd de auto gestart en geprobeerd en weer hoorde ik de voorwielen glippen en de auto naar achter glijden😖. Ik was bang dat er van die tent niets overbleef… 😢 de bazin kennelijk ook, dus uiteindelijk de fietsen eraf, rek eraf, auto gestart en…. Gelukt… fietsenrek er weer op, fietsen er weer op en… joehoe… daar gingen we…15 minuten vertraging, een leuk gesprek met de buurman met de tent verder, appeltje eitje zou ik zeggen, maar goed ik praat niet, zwaai alleen met mijn staart.

ik heb heeeeerlijk geslapen onderweg, eindelijk rust… en na bijna drie uur moesten ze ff boodschappen doen en raad wat… ik mocht buiten wachten terwijl zij binnen thee/koffie en taart gingen nuttigen… onaardig…

daarna naar de camping: Kanalcamping in het Telemark gebied. Grote camping, grote plek en eerst even een dutje gedaan met een 📕

5060378D-BA0D-4EDE-A26D-8D5D006FE4C9
daarna mocht ik zwemmen en dat was best koud

F9D63770-EDE3-4E22-AFF4-5725B97CF948
vervolgens heerlijk bij de camper gezeten en raad eens: het was weer een komen en gaan van aanhankelijke Noren die mij aaien. Mijn bazen hebben een bord gemaakt en weet je wat daarop staat?

”my name is Yara,

I am 4 years old. I am a thin lady and you may touch me as long als you leave my bosses alone So they can read a book”

overleg met mij was er niet gevoerd, alsof ik geen rechten heb. Het enige dat meeviel is dat de baas - die dus - 100 kronen voor het aaien wilde vragen. Zou ie het echt menen? Is aandacht voor mij niet het mooiste cadeau dat de baas kan krijgen?

eind van de middag nog een wandeling langs de bekende sluizen.

C09DC18E-A2D9-4193-91A9-AFBA6F458741678A2242-4E18-49D3-9811-78D81E9BB59F

Veel water herrie en voor de zekerheid nam ik vast de riem in mijn bek om de bazin weg te trekken bij dit geweld..helaas had ze door dat ik het eng vond… toch jammer dat ze me zogoed kent… ze kwamen terug met een zak met drie soorten vissoep (ze konden niet kiezen welke de lekkerste was ..) en zonder kluif, de rest van de avond heb ik met de bal gespeeld en geslapen..

de baas zocht het weer en de activiteiten voor de volgende dag uit. Je kan hier prachtig met een boot door sluizen varen en leuk fietsen en misschien. Verhuizen we morgen naar een plekje aan het water. Kunnen ze lekker stokken gooien en een natte douche krijgen.  Voor mij is het simpel: ik heb altijd lol!