De eerste nacht

18 juli 2022 - Hirtshals, Denemarken

Het zal je gebeuren, een nacht slapen in een camper. Voor diegene die dat wel eens gedaan hebben (of in een caravan of boot) weet dat er dan een soort rituele dans ontstaat tussen de mensen die naar bed gaan. Zo ook hier, ik heb dat vanaf mijn plek eens gadegeslagen… te leuk… eerst de discussie wie slaapt waar, dan omkleden, tandenpoetsen, en dan nog de laatste opmerkingen.,. Ja morgen maar vroeg op pad, nog bijna 400km.. ik dacht,… ik help ze een handje dus om 6.15 ben ik enthousiast met mijn staart gaan zwaaien tegen de kastjes. De vrouw begreep het, dus slaapdronken, in nachthemd en trui op klompen met mij op pad. Ik had er zin in, super leuk dat ze zo vroeg met mij naar buiten wilde. Ik was helemaal in voor een spelletje, helaas zij niet. Dus bij terug komst ging zij weer naar bed en ik zonder eten terug naar de mijne… pas om 10u kreeg ik ontbijt..

na het ontbijt ingepakt en weer op pad richting  Hirsthals. Ze hebben afwisselend gereden en ik heb er keurig tussen gelegen (zie foto).

A96A1F86-C19D-417A-B677-C492B004673D

uiteindelijk bij een prima camping op 1,5 km van het strand. Het blijkt dat je daar met je auto of camper zo het strand op kan rijden. Maar, ter geruststelling van opa Ed, niet gedaan! Wel gewandeld. Na afloop, dat was erg teleurstellend, gingen ze uit eten. Dat is nog niet zo erg, maar ik moest buiten wachten, terwijl het ook voor mij een feestdag was want mijn baasje thuis (simon) is vandaag jarig, teleurstellend dus, zij binnen en ik buiten🤨 na afloop nog een stukje strand en nu tevreden op mijn plaats.