Nasjonal Parc Folgefonna

25 juli 2022 - Odda, Noorwegen

Vanmorgen vroeg uit de veren en om 9.15 reden we weg. Het doel was nasjonal parc Folgofonna een best eind rijden, vooral als je eerst driekwarte bezig bent Stavanger uit te komen en de juiste tunnelbuis te pakken en dat terwijl Stavanger echt niet zo groot is. Dus op pad de E39 op en na een dik uur rijden, bleek de snelweg over te gaan in een veerboot. We konden eerst €40 aftikken en zo de boot oprijden die er als een speer vandoor ging. De ferrie heeft dus bijna geen vertraging opgeleverd, maar wel grappig dat ze hier dan geen tunnel aanleggen…. Aan de overkant een paar stops gemaakt en een kleine omweg naar een middeleeuwse staafkerk. Jan merkte op dat deze kerk zijn inkomsten alleen uit donaties kreeg, maar was even vergeten dat we ieder €8 moesten aftikken om de kerk van binnen te zien🤣. We moesten daar smakelijk om lachen, de kerk was ienie mini😂.

66B49D22-0EF7-44E0-B133-2135F234E85D
na de kerk doorgereden naar Odda. Nog een watervalletje en een trollenwinkel bekeken voor de nodige tussenstops2474AAAE-9136-4CD8-9729-6E46D2243D76  In Odda staan we aan het meer.BDF2F9F7-48CE-4F6B-A715-A0BB5215AE91AFAFB2A0-23AE-4982-BCAA-EC2AF9DFE612De camping is zoals gebruikelijk vol. We zijn even naar het dorp gelopen (45 min) volgens internet volkomen vlak, in de praktijk een afdaling van 15%. Het dorp was populair bij Keizer Wilhelm II (laatste Duitse keizer en neef van koning Victoria) maar nu was vergane glorie. Eten in de camper vanwege de hoosbuien 🌧

1. An:
    25 juli 2022
    Odda jaaa ik weet het nog!! Leuk
  2. Hagar:
    26 juli 2022
    Herkenbaar voor jullie, al die plekken…😄
  3. Isaac:
    26 juli 2022
    Mooi is het in odda. Je hebt daar een prachtig museum namelijk een waterkrachtcentrale. Meer dan de moeite waard. En volgens ons kun je wandelen naar een gletsjer in de buurt van odda. Dus nog genoeg te doen. Geniet er van!
  4. Hagar:
    26 juli 2022
    Klopt die stating op de planning, nu jij eerst lekker op vakantie😎
  5. Marianne:
    26 juli 2022
    Wat een mooi natuur! Ik krijg helemaal zin om naar Noorwegen te gaan! Eerst maar wat beter in de platte Nederlandse natuur lopen voordat we die uitdaging aangaan. Wat een lekker sportieve trip maken jullie! Geniet er van!
  6. Hagar:
    26 juli 2022
    Hi Marianne, ik hoop dat je dit gauw weer kan doen.😎
  7. Hagar:
    27 juli 2022
    Hi Marianne, zeker een aanrader, prachtig land😎,