Op pad naar Egersund

20 juli 2022 - Egersund, Noorwegen

Ik neem het even over van Yara, ze is te moe en ligt gevloerd op haar mat.

zoals gister besproken zijn we vanmorgen vroeg opgestaan (oké, met dank aan onze buur kids die ook vroeg opstonden 😉) en… we reden om 9.15 weg. Het is even wennen aan de Noorse wegen en taalgebruik. Onderweg bediscussiëren we wat iets betekent. Zo reden we langs een utillfartfabrike… tja wij maakten dat een uitvaartcentrum of crematorium van, maar zagen niets wat daar op leek. Ook de bible is breed vertegenwoordigt en we denken dat bedhuus wrs een kerk is. Na een dik uur rijden even bij een uitzichtpunt gestopt en daar veranderde de plannen. Iets wat niet in Jan zijn aard ligt, (stick to the plan) was hij nu snel om zodat we naar Brufjellet reden, een fantastische route, maar vanavond lazen we in ons camperboek voor Noorwegen dat de wegen niet zo geschikt  zijn voor … campers…op deze foto zie je de weg. Vaak te smal voor twee auto’s laat staan voor twee campers, maar het ging gelukkig allemaal goed.

7BF2B5FF-A23C-4953-B607-70C29CB98C49Bij Brufjellet de auto geparkeerd op de busplaats en gaan lopen. Voor de eerste dag toch maar de blauwe wandeling naar de rots. Laat ik zeggen… een uitdaging.. stijl, rotsig en af en toe zo stijl dat er kettingen hingen om je aan vast te houden.

172E0D1D-C784-489B-B229-20098201EFF2

Let wel, een hand aan de ketting en een hand om de hond in leven te houden. Wijze lessen die we geleerd hebben: koop een hondentuig ipv een halsband.. nu breekt ze haar nek als ze over de rand valt en ik haar tegen houdt, ga altijd op bergschoenen ipv gympen en neem ook water voor de hond mee…😜Kortom leerzame wandeling en vlak voor het eind omgedraaid omdat het te stijl was en gevaarlijk werd. Toch leuk gelopen.

Uiteindelijk verder gereden naar Eigersund daar staan we aan de beek, koffie gedronken in het dorp en het eerste boek uitgelezen….

3C055C02-1D20-4354-B0C5-7D5AF715369B

1. Luisa:
    20 juli 2022
    Super leuk deze verhalen en foto’s , geniet er van
  2. Hagar:
    20 juli 2022
    🥰😘
  3. Erna:
    21 juli 2022
    Leuk geschreven! Wat een prachtige natuur, en dit is nog maar het begin van jullie vakantie 😄.