rustdag?

21 juli 2022 - Egersund, Noorwegen

Tja, een rustdag? Voor wie? Alleen voor de camper, want wij hadden een sportieve dag.
Na het ontbijt en het uitwringen van de hond zijn wij op pad gegaan naar Egersund, het VVV om precies te zijn en de Apothek (dikke tekenbeet dus een pincet gescoord en de hoofdprijs betaald voor paracetamol, (€6🤯). Bij de VVV de fietskaart opgehaald voor de tocht naar Hellvik. Een fietstocht over een aangelegd fietspad waar vroeger een trein liep.

D29EF566-0EF4-45E1-A75D-DF4071C344C4

Na even zoeken de juiste route gevonden en…het was prachtig maar zeker ook best klimmen, met af en toe hellingen van 20% met mooie uitzichtpunten, overal picnic tafels en fietsenrekken… hoe secuur kan je zijn…  en in Hellvik een stationnetje en… geen kroeg🤨, dus dezelfde weg weer terug gefietst maar dat is daar geen straf..

397948DA-EA54-4527-BAC8-AB8076C45B8Fom half twee weer terug en de hond uitgelaten. Daarna Jan zo ver gekregen om nog even een wandeling te maken. Stukje met de camper en toen een fantastische wandeling van ruim 2u naar deze bezienswaardigheid.3A893873-77D5-428D-8485-1138000F2756

Mijn quizvraag: hoe noemen ze dit hier in Noorwegen? De winnaar (diegene die het dichts bijkomt, krijgt een fles wijn. Jan is de jury😀

Onderweg kwamen we wilde koeien tegen waarbij Yara als een angsthaas achter me ging lopen en de riem vasthield, ons stoere dappere hondje😂, maar ze heeft de hele wandeling doorstaan en ligt nu tevreden onder de tafel te slapen…

FE1DADD3-5540-41D0-BEEC-D222AFE4CF20Top bereikt,A53BCF19-776A-4100-A3E4-E66830F9017AQuizvraag 2: hoe heten deze bloemen? Goed kijken, het zijn er twee….

Nu lekker boekje lezen in de camper…

1. Gert Jan:
    21 juli 2022
    Mijn antwoord(en) op quiz vraag 1 is/zijn(zonder eerst een zoektocht gedaan te hebben op Google, dus puur gebaseerd op de foto);
    Neushoorn-oor of ezelsoor.
    (Ezelsoor is in het Noors “ hundeøre” (dit dan wel opgezocht 🙂)
  2. Marianne:
    22 juli 2022
    Wat een heerlijke actieve reis maken jullie!
    Mijn antwoord op vraag 1 is fremspring. Mijn antwoord op vraag 2 is veenpluis. Beide antwoorden zijn wel opgezocht 😘
  3. Hanneke:
    22 juli 2022
    Heksenhaar?
  4. Godelief:
    27 juli 2022
    Mijn antwoord op vraag 1 = badass
    Zo noem ik twee uur wandelen na een fietstocht😉
  5. Hagar:
    27 juli 2022
    Ha ha zo herkenbaar,.. zie verhaal van vandaag😢